Kompaktní audio rozhraní s automatickým nastavením zisku a nízkou latencí.
Audient EVO 4 je kompaktní audio rozhraní, které si snadno vezmete kamkoli s sebou. Zařízení vyniká svými chytrými funkcemi a jednoduchostí použití. Navzdory svým malým rozměrům nabízí překvapivě mnoho možností pro hudebníky, kteří chtějí nahrávat na cestách bez komplikací.
V této recenzi se ponořím do kvality zvuku, uživatelské přívětivosti a možností připojení EVO 4. Rovněž jsem zahrnul názory ostatních uživatelů a recenzentů, abych poskytl širší pohled na to, co můžete očekávat.
Typ | USB napájené audio rozhraní |
Počet analogových vstupů | 2 (Mikrofonní vstup XLR, Line-in vyvážený, Hi-Z vstup pro nástroje) |
Počet analogových výstupů | 2 (Line out vyvážený, Výstup pro sluchátka) |
Připojení k počítači | USB 3.1, USB-A (USB-C kabel je součástí) |
Preamps | 2 EVO Mic preamps |
Funkce Smartgain | Ano, automatické nastavení zisku |
Phantomové napájení | Ano, 48V pro kondenzátorové mikrofony |
Monitoring | Low latency direct monitoring |
Dodávaný software | Cubase AI/LE (ke stažení) |
Kompatibilita | Apple OSX / Mac OS, Microsoft Windows a iOS |
Rozměry včetně balení | 19,0 x 10,5 x 10,0 cm |
Hmotnost včetně balení | 600 gramů |
Odolnost pouzdra | Spodní část z plastu citlivého na škrábance s pevně ovladatelným kolečkem a LED kroužkem |
Funkce Audio Loop-back | Ano, pro tvůrce obsahu a streamery |
Dodávané kabely a manuály | USB a USB-C kabely, anglický manuál a rychlý průvodce |
Audient EVO 4 je audio rozhraní, které na první pohled zaujme svou kompaktností a jednoduchostí. Toto zařízení, které se snadno vejde do vaší tašky, nabízí překvapivě mnoho funkcí na svou velikost. Je napájeno přes USB, což znamená, že nepotřebujete samostatný napájecí adaptér – ideální pro hudebníky, kteří chtějí nahrávat na cestách nebo pracovat z malé domácí studia. Ve srovnání s jinými rozhraními ve stejné cenové kategorii, jako je Focusrite Scarlett 2i2, nabízí EVO 4 několik výrazných funkcí, jako je Smartgain a intuitivně navržený ovládací panel.
Jednou z nejdiskutovanějších funkcí EVO 4 je bezpochyby funkce Smartgain. Tato technologie zajišťuje, že nemusíte ručně nastavovat hlasitost nahrávání. Jednoduše stisknete tlačítko, zahrajete nebo zazpíváte něco, a rozhraní automaticky nastaví optimální úroveň zisku. To je obzvláště užitečné pro začátečníky nebo když chcete rychle zachytit nápad bez zbytečných komplikací. Smartgain mě opravdu překvapil – očekával jsem, že něco takového bude fungovat dobře jen za ideálních podmínek, ale i v mé neakusticky ošetřené místnosti fungoval překvapivě dobře.
Kromě toho je ovládací panel EVO 4 nápadně jednoduchý. Velkým centrálním otočným knoflíkem ovládáte jak vstupní zisk, tak hlasitost sluchátek a monitorovací mix, v závislosti na tom, které tlačítko stisknete. Tento minimalistický design působí intuitivně, i když jsem se občas přistihl, že musím přemýšlet, jakou funkci právě upravuji – zejména když jsem chtěl rychle něco změnit během nahrávání.
EVO 4 disponuje dvěma mikrofonními vstupy s XLR konektory, Hi-Z vstupem pro nástroje jako kytary a baskytary, a dvěma linkovými výstupy pro monitorovací reproduktory. Tyto možnosti připojení jsou poměrně standardní, ale dostatečné pro většinu písničkářů nebo malých kapel, které chtějí nahrávat své nápady. Co však chybí, jsou digitální vstupy nebo MIDI připojení. Pro mě osobně to není zásadní problém, ale dokážu si představit, že pro někoho to může být zklamání.
Co se týče mobility, EVO 4 si vede skvěle. Zařízení váží téměř nic a díky napájení přes USB nemusíte nosit žádné další adaptéry. Testoval jsem ho s mým notebookem během víkendu mimo domov a fungovalo perfektně bez záseků nebo problémů s latencí. Přesto musím říct, že absence robustního pouzdra je něco, s čím je třeba počítat, pokud plánujete zařízení často přenášet – plastová konstrukce nepůsobí příliš pevně.
Dalším velkým plusem EVO 4 jsou předzesilovače. Audient je známý svými vysoce kvalitními předzesilovači, a i v tomto kompaktním rozhraní nešetřili na kvalitě. Předzesilovače zní čistě a přirozeně, s dostatečnou rezervou pro pohon i dynamických mikrofonů, jako je Shure SM7B, bez nutnosti externích boosterů. Během mých testů zněly jak vokály, tak kytarové nahrávky plně a detailně.
Co se týče kvality zvuku, EVO 4 rozhodně nezaostává za dražšími modely. Převodníky poskytují čistý přenos signálu s minimálním šumem nebo zkreslením, ačkoli jsem si všiml, že při vyšších nastaveních zisku je slyšet o něco více šumu než u rozhraní z vyšší cenové kategorie.
Důležitým aspektem každého audio rozhraní je samozřejmě to, jak dobře si vede v oblasti monitorování a latence. EVO 4 nabízí monitorování s nízkou latencí, což znamená, že se můžete slyšet bez znatelného zpoždění během nahrávání – což je zásadní pro vokální výkony nebo živé nástrojové hraní. Během mých sezení jsem si sotva všiml latence, což je obzvláště působivé vzhledem k tomu, že mluvíme o relativně cenově dostupném rozhraní.
Výstup pro sluchátka má dostatečný výkon k pohonu i hlasitějších sluchátek bez problémů – něco, co nemohu vždy říci o jiných rozhraních ve stejné cenové kategorii.
Při koupi EVO 4 získáte přístup k Cubase LE, lehké, ale výkonné DAW, která je ideální pro základní produkce. Ačkoli jsem zvyklý na Ableton Live, bylo zábavné vyzkoušet Cubase s tímto balíčkem – vše spolupracovalo hladce bez komplikací.
Další zajímavou funkcí je audio loopback, která umožňuje nahrávat systémový zvuk vedle vašich mikrofonních nebo nástrojových nahrávek – ideální pro podcastery nebo streamery, kteří chtějí například nahrávat Skype hovory nebo přidávat hudbu na pozadí do svého obsahu. Nastavení této funkce mi chvíli trvalo, ale jakmile vše fungovalo, byl výsledek velmi uspokojivý.
Samozřejmě, existují také některé body, kde by Audient mohl v budoucích modelech této řady udělat zlepšení. Jak již bylo zmíněno, pouzdro působí trochu křehce – robustnější materiál by byl příjemný pro cestující hudebníky, jako jsem já. Také mi někdy chybí vizuální zpětná vazba; i když je LED kroužek kolem otočného knoflíku funkční, tradiční metry jsou podle mě o něco čitelnější.
Během mých testů jsem také narazil na malou chybu při použití s určitými DAW, kdy bylo při zastavení nahrávacích sezení slyšet lehké kliknutí – nic dramatického, ale je to něco, co je třeba mít na paměti, pokud hodně stříháte a vkládáte do svých produkcí.
BoBeats na YouTube, známý recenzent syntezátorů a vybavení s uvolněným, informativním stylem, nazývá Audient EVO 4 "zázrakem minimalismu". Oceňuje především, jak zařízení padne do dlaně, což ho činí ideálním pro hudebníky, kteří jsou často na cestách. "Je to jako mít švýcarský armádní nůž ve vašem studiu," říká s úsměvem. Kompaktní forma však neznamená, že by se dělaly ústupky ve funkčnosti. Vše, co potřebujete, je uvnitř. Dalším bodem, který zmiňuje, je pevná kvalita zpracování navzdory nízké hmotnosti. Nepůsobí křehce, což je uklidňující, pokud ho často vytahujete a vkládáte do tašek.
Creative Sauce, YouTuber zaměřující se na hudební produkci pro začátečníky, chválí uživatelskou přívětivost EVO 4. Zejména funkce Smart Gain získává mnoho chvály. Nazývá ji "změnou hry" pro každého, kdo chce rychle nahrávat bez potíží s úrovněmi. Stisknete tlačítko, zahrajete nebo zazpíváte a voilà: zisk se automaticky nastaví. To je perfektní pro lidi, kteří nejsou technicky zdatní, ale chtějí dělat dobré nahrávky. Na Redditu je tato funkce také často chválena uživateli, kteří uvádějí, že jim výrazně zrychlila pracovní postup.
Warren Huart, producent oceněný Grammy, který pravidelně recenzuje audio zařízení na svém kanálu Produce Like A Pro, je ohromen kvalitou zvuku EVO 4. Nazývá předzesilovače "neuvěřitelně čistými" pro tuto cenovou kategorii. I při vyšších nastaveních zisku zůstává zvuk čistý a bez rušivého šumu. To potvrzuje i Home Studio Simplified, který poznamenává, že i při použití náročných mikrofonů, jako je Shure SM7B, EVO 4 nepotřebuje žádné další zesilovače zisku k dosažení zdravého signálu.
Připojení EVO 4 jsou považována za dostatečná pro domácí studia a malé projektové studia. Dva combo XLR/TRS vstupy nabízejí flexibilitu pro mikrofony i nástroje. Podcastage, kanál zaměřený na recenze mikrofonů, zdůrazňuje, jak pohodlné je, že můžete přímo přepínat mezi různými vstupními zdroji bez nutnosti měnit kabely. Výstup pro sluchátka na přední straně je také plus pro přímé monitorování.
Na YouTube si The Reaper Blog, známý svými podrobnými tutoriály o Reaper DAW, všímá, že poměr cena/výkon EVO 4 je "téměř bezkonkurenční" ve svém segmentu. Za něco málo přes sto eur získáte rozhraní, které jak z hlediska konstrukce, tak výkonu překonává očekávání. Tento názor sdílí mnoho uživatelů na Redditu, kteří uvádějí, že se obávali kompromisů kvůli nízké ceně, ale nakonec byli příjemně překvapeni tím, co dostali.
Ačkoli převažují pozitivní názory, existují i kritické poznámky k softwarovým aspektům EVO 4. SanJay C, technicky zdatný recenzent s důrazem na detail, na svém kanálu uvádí, že se občas vyskytují chyby při používání starších verzí firmwaru. Doporučuje uživatelům vždy zkontrolovat, zda mají nainstalovány nejnovější aktualizace, aby se předešlo problémům. Na Redditu si někteří uživatelé stěžují na občasné odpojení během dlouhých sezení, ale zdá se, že to není rozšířený problém.
Po čase stráveném s Audient EVO 4 mohu říci, že je to osvěžující kousek vybavení pro hudebníky, kteří jsou často na cestách. Kompaktní tvar a snadnost použití z něj činí spolehlivého společníka pro ty, kteří chtějí rychle a bez komplikací nahrávat. Zejména funkce Smartgain je vynikající – žádné potíže s úrovněmi, prostě plug-and-play. Ačkoli kvalita zpracování nepůsobí nejrobustněji, lehký design je ideální pro mobilní sestavy.
Kvalita zvuku mě příjemně překvapila; předzesilovače jsou čisté a přirozené, což je od Audientu očekávatelné. Absence digitálních vstupů a výstupů by mohla být omezením pro ty, kteří mají pokročilejší sestavy, ale pro jednoduché nahrávací seance to není problém. Je obzvláště vhodný pro písničkáře, podcastery a malá domácí studia, která nemají vysoké nároky na své rozhraní.
Ti, kteří hledají cenově dostupné rozhraní s chytrými funkcemi a dobrou kvalitou zvuku, budou s EVO 4 spokojeni. Pokud však potřebujete více možností připojení nebo robustnější design, možná budete muset hledat dál. Pro mě to však byla příjemná zkušenost – jednoduché, účinné a přesně to, co jsem potřeboval pro své mobilní nahrávací seance.
8 | Začátečníci a hobbyisté |
7 | Pokročilí a profesionálové |
9 | Poměr cena/výkon |
* V mém hodnocení beru v úvahu vhodnost pro cílovou skupinu.
Audient je často chválen za kvalitu svých audio rozhraní a mixážních pultů. Produkty jsou známé svými solidními předzesilovači a stabilními ovladači, což je činí spolehlivou volbou jak pro studia, tak pro živé prostředí. Ačkoli někteří uživatelé mají pochybnosti o životnosti, mnozí hlásí, že jejich vybavení funguje bez problémů po mnoho let. Podpora může být někdy pomalá, ale kvalita zvuku to vynahrazuje. Audient nabízí dobrý poměr mezi cenou a výkonem, zejména ve srovnání se značkami jako Behringer. Pro ty, kteří hledají cenově dostupná, ale kvalitní audio řešení, zůstává Audient silným hráčem na trhu.
Focusrite Scarlett 2i2 je jedním z nejpopulárnějších audio rozhraní, a to z dobrého důvodu. Nabízí vynikající kvalitu zpracování s kovovým pouzdrem, které působí robustněji než plastová konstrukce EVO 4. Předzesilovače jsou čisté a transparentní, ale možná postrádají automatické nastavení zisku, které činí EVO 4 jedinečným. Pokud hledáte rozhraní, které je spolehlivé a široce podporované softwarem, Scarlett 2i2 je vynikající volba. Zejména pokud chcete investovat o něco více pro teplejší zvuk.
Focusrite Scarlett 2i2 4th gen recenze
Steinberg UR22C vyniká svou robustní kovovou konstrukcí a USB-C připojením, které zajišťuje stabilní a rychlé spojení. Nabízí podobnou kvalitu zvuku jako EVO 4, ale s o něco profesionálnějším vzhledem díky extra funkcím, jako je MIDI I/O. To může být užitečné pro hudebníky, kteří pracují také s hardwarovými syntezátory. Kvalita zvuku je vynikající, ale chybí mu funkce Smartgain EVO 4. Pro ty, kteří hledají něco navíc ve funkčnosti a kvalitě zpracování, je UR22C silným kandidátem.
Pokud chcete utratit ještě méně a nepotřebujete více vstupů, Focusrite Scarlett Solo je dobrou volbou. Sdílí mnoho stejných kvalit jako jeho větší bratr, 2i2, ale v kompaktnějším formátu s pouze jedním mikrofonním vstupem. To ho činí ideálním pro sólové umělce nebo podcastery, kteří hledají jednoduchost a spolehlivost bez zbytečností. Kvalita zvuku zůstává působivá pro tuto cenovou kategorii, ačkoli samozřejmě ztratíte určitou flexibilitu v možnostech připojení.
Focusrite Scarlett Solo 4th gen recenze
SSL 2+ MK2 nabízí prémiovější zážitek se svými legendárními SSL předzesilovači, které jsou známé svým bohatým a detailním zvukem. Ačkoli je o něco dražší než EVO 4, získáte rozhraní, které je více zaměřeno na profesionální uživatele, kteří si cení té klasické SSL zvukové barvy. Design je robustní a stylový, ale může postrádat uživatelskou přívětivost funkce Smartgain pro začátečníky. Pro ty, kteří jsou ochotni investovat do kvality a zvukové barvy, je to vynikající volba.
Presonus Quantum HD 2 je možná méně známý v této cenové kategorii, ale nabízí zajímavou sadu funkcí pro ty, kteří hledají rychlost a nízkou latenci díky Thunderbolt připojení. Ačkoli přímo nesoutěží s EVO 4 co do ceny, může být atraktivní pro uživatele, kteří již jsou v Presonus ekosystému nebo potřebují rozšiřovací možnosti prostřednictvím ADAT. Kvalita zvuku je dobrá, ale může postrádat specifické funkce jako Smartgain, které oslovují začátečníky u EVO 4.
Audient EVO 4 je kompaktní USB audio rozhraní navržené pro hudebníky, podcastery a tvůrce obsahu. Zařízení nabízí dva mikrofonní/line/Hi-Z vstupy, dva linkové výstupy a výstup pro sluchátka. S funkcemi jako Smartgain a monitorování s nízkou latencí je ideální pro začátečníky i pokročilé, kteří chtějí dosáhnout studiové kvality.
Smartgain na EVO 4 automaticky nastaví optimální hlasitost nahrávání. Stačí stisknout tlačítko Smartgain, nechat zaznít svůj nástroj nebo hlas, a rozhraní udělá zbytek. To činí nastavení správného zisku rychlým a snadným, bez nutnosti ručního ladění.
Audient EVO 4 má dva analogové vstupy pro mikrofony nebo nástroje, s XLR i TRS konektory. Dále jsou zde dva linkové výstupy pro monitory nebo jiná zařízení a výstup pro sluchátka. USB připojení zajišťuje napájení a přenos dat do vašeho počítače.
Ano, Audient EVO 4 je plně kompatibilní s oběma systémy Mac a Windows. Zařízení pracuje bez problémů s populárními DAW a nabízí stabilní podporu ovladačů pro oba operační systémy.
EVO 4 není přímo kompatibilní s iOS zařízeními jako iPhony nebo iPady. Pro mobilní použití byste měli hledat alternativy nebo další adaptéry k zajištění kompatibility.
Předzesilovače EVO 4 jsou velmi čisté a transparentní, což znamená, že nabízejí přirozenou reprodukci zvuku bez velkého zkreslení. S rozsahem zisku 58 dB mohou pohánět i mikrofony s nízkou citlivostí, jako je Shure SM7B.
Digitální řízení zisku na EVO 4 umožňuje přesné úpravy bez fyzických knoflíků nebo posuvníků. To zajišťuje přesnou kontrolu nad vašimi nahrávacími nastaveními a zabraňuje neúmyslným změnám během nahrávání.
Ano, Audient EVO 4 podporuje fantomové napájení (48V) na obou mikrofonních vstupech. To umožňuje připojení kondenzátorových mikrofonů, které tuto extra energii potřebují k fungování.
EVO 4 nabízí monitorování s nízkou latencí, což znamená, že se můžete slyšet bez znatelného zpoždění během nahrávání. To je zásadní pro hudebníky, kteří potřebují přesné časování během svého výkonu.
Ano, při koupi Audient EVO 4 získáte přístup k Cubase AI/LE, kompletní DAW pro nahrávání a úpravy. Kromě toho jsou k dispozici další pluginy prostřednictvím softwarového balíčku ARC, což vám poskytuje více kreativních možností.
Jistě! Audient EVO 4 je dodáván s USB-C i USB-A kabelem, takže ho můžete snadno připojit k různým zařízením bez nutnosti dokupovat další příslušenství.
Pouzdro Audient EVO 4 je vyrobeno z plastu, což činí zařízení lehkým, ale také o něco méně robustním než kovové alternativy. Při přepravě se doporučuje opatrnost, aby se předešlo poškrábání a poškození.
Někteří uživatelé hlásí rušení elektromagnetickými interferencemi, když je mobilní telefon v blízkosti. Může pomoci nastavit telefony do režimu letadla, aby se předešlo klikáním a praskáním během používání.
Ano, Audient EVO 4 má funkci audio loopback, která je ideální pro streamery a podcastery. Umožňuje vám nahrávat systémový zvuk do vaší DAW nebo streamovat na platformy jako Twitch.
Samozřejmě! LED kroužek kolem ovládacího kolečka poskytuje vizuální zpětnou vazbu o nastaveních zisku a hlasitosti. Ačkoli moderní a atraktivní, může být někdy obtížně čitelný v určitých světelných podmínkách.
Při koupi Audient EVO 4 získáte tříletou záruku prostřednictvím Bax Music. To poskytuje klid v případě, že se něco pokazí s vaším zařízením během této doby.
Ano, jakmile připojíte sluchátka k Audient EVO 4, monitorovací výstupy se automaticky ztlumí. To zabraňuje problémům s odezvou a je to užitečné zejména pro začátečníky, kteří nejsou zvyklí na ruční nastavení monitorování.
Vzhledem k tomu, že někteří uživatelé měli smíšené zkušenosti se zákaznickým servisem, může být užitečné konzultovat online fóra nebo video tutoriály pro pomoc s instalací, pokud přímá podpora není dostatečně rychle dostupná.
Vzhledem k tomu, že výstup pro sluchátka na Audient EVO 4 používá profesionální standard (1/4-palcový), možná budete potřebovat adaptér, pokud chcete připojit standardní (3,5 mm) sluchátka. To však není velký problém; adaptéry jsou snadno dostupné.
Ne, sluchátkový zesilovač v Audient EVO 4 je dostatečně výkonný, aby poháněl i profesionální sluchátka s vysokou impedancí bez ztráty kvality nebo nedostatku hlasitosti.